21. kesäkuuta 2007

Tyopaikka

Siina se on Little Britain! Nyt on takana kaks 9,5h tyopaivaa ja tallahetkella voin sanoo etta tyo on ihan kivaa.. verrattuna vaikka siihen mita ausseissa jouduin tekeen. Asiakkaat on kivoja ja tanaakin oli jopa kolme suomalaista seuruetta. Oikeestaan kaikki asiakkaat on turisteja montaa Espanjalaista ei oo tullu via vastaan.. On vaan niin kasittamattoman ihmeellista etta ma oon ainut henkilo tassa ravintolassa joka puhuu englantia.. siis ma? sama tytto joka via viime talvena piti itteensa niin surkeena enkussa! Elama on niin ihmeellista! ..ja lisaa haastetta tyohon tuo se etta tilaukset ja asiakkaitten toiveet on yritettava saada jotenkin perille myos kokille ja muulle henkilokunnalle.. se tapahtuu enkku/espanja/elekieli sekotukseks:D

Palkka ja tyoajat on todella huonot.. Mut eipa haittaa, en oo tanne kauheen pitkaks aikaa kuiteskaan jaamassa joten katotaan miten pitkaan jaksan olla tua. Tanaan pomolle vaha vihjasin etta mun palkka (kuukausipalkka, 900e, tunteja viikossa 52H) joten tunti on noin 3,8e etta on aika pieni.. siihen pomo sano etta: "ei taa mikaan Suomi oo" hehe, joo oon kans huomannu etta ei oo:) Normaali tarjoilijan palkka taalla on 5e tunti ja kun sanoin pomolle.. se suuttu tosi paljon, mut sit kuiteskin sano etta 1000e/kk. Mulle on oikeestaan aika se ja sama.. kuhan nyt rahaa sen verta saa etta selviaa. Toissa oon kokemuksen vuoks, en niinkaan sen rahan takia. Via pakko sanoo etta saan syoda niiiiin paljon ku haluun ilmatteeks tua ravintolassa, se on aika hyva etu;)

Ei kommentteja: